Video z konference
O aktuálním vývoji v přípravě důležitých silnic a dálnic na setkání informoval vedoucí Úseku výstavby silnic závodu Brno Ředitelství silnic a dálnic ČR Tomáš Vyhlídal. „Od roku 2016 máme územně-právní dokumentaci k přípravě komunikací I/43 a D52. Problémy jsou ze strany občanských spolků, které tuto dokumentaci napadají nebo rozporují. Nicméně pro všechny úseky D52 běží projekční příprava, na některých úsecích jsme před podáním žádosti o územní rozhodnutí,“ nastínil Vyhlídal. Součástí trasy D52 je také obchvat Mikulova, kde už má Ředitelství silnic a dálnic připravené dokumenty pro stavební povolení, zahájilo výkupy pozemků, ale musí čekat, než soud vyřeší stížnost proti územnímu rozhodnutí.
Inteligentní dopravní systém testuje v současnosti v Brně společnost Brněnské komunikace. Projekt C-Roads má přispět ke zvýšení dopravní bezpečnosti. „V Brně máme jednatřicet světelně řízených křižovatek, ze kterých systém sčítá data a může komunikovat s vozidly. Trend směřuje k autonomní dopravě, jako je například adaptivní tempomat. Auta se musí naučit s infrastrukturou komunikovat,“ řekl správní ředitel společnosti Roman Nekula. V praxi by bylo možné tento systém využít například pro auta záchranných složek, kterým by inteligentně řízené křižovatky umožnily plynulejší průjezd městem.